7. den – Workshopy kresby a zpěvu, detektivní hra, vyhodnocení a reflexe

Na závěr proběhla poslední výměna workshopů, takže už si všichni také zazpívali i zakreslili. Odpoledne jsme s ohledem na počasí pobyli déle v bazénu a pak jsme se přesunuli do období po druhé světové válce, ve kterém jsme si zahráli detektivně kronikářskou hru. Po večeři jsme vyhodnotili všechny dlouhodobé soutěže a navzájem se ocenili, rozdali si na památku reflexní pásky a zreflektovali celý náš pobyt. Mezitím nás ještě stihli navštívit oba historikové a poděkovat za naši pomoc.

PS: Věříme, že děti doma předají tuto informaci – textilie nabarvené při malování na vodní hladinu je potřeba zažehlit, aby barva držela tam, kde má držet 🙂

6. den – Workshopy zpěvu a kresby, hra na Žižku, bojovka

Předposlední celý den jsme zahájili poslední dva workshopy – jedna skupina se věnovala zpěvu, druhá kresbě. Odpoledne jsme hráli další hry s husitskou tematikou – husitskou moudrost a hru na Jana Žižku (z fotek pochopíte nejlépe). Večer jsme se teoreticky vzdělali o cestování časem a po setmění jsme vyrazili oživit Golema na dvůr císaře Rudolfa II.

5. den – Workshopy divadla a irských tanců, školení na husity a oheň

I dnes se skupiny na workshopy prohodily tak, aby všichni absolvovali oba workshopy. Po obědě jsme byli odesláni proti času do husitského období. Tam jsme absolvovali výcvik na husitu – nošení beranidla, skládání básně, kreslení hradu, učení se Kdož sú boží bojovníci a stavba věže. To vše ve skupinách. Večer jsme si u ohně opekli buřty a zazpívali si.

4. den – Workshopy irských tanců a divadla, výlet, večerní setkání s historiky

V úterý se první skupina na workshopech věnovala irskému tanci, druhá skupina divadlu. Odpoledne jsme jeli vlakem do Ledče nad Sázavou, odkud jsme se vrátili pěšky zpět do Podhradí. Po návratu, bazénu a večeři jsme se setkali s historiky diskutujícími o Kosmově kronice a o tom, jak moc si její autor vymýšlel. Zkusili jsme si tedy různými způsoby si vymýšlet a navzájem se klamat.

3. den – Workshopy ytong a ebru, setkání s Libuší a rekonstrukce vraždy sv. Václava

Včerejší workshopy jsme dnes absolvovali v opačném gardu, takže všichni již mají za sebou malování na vodní hladinu i workshop sochání z ytongu. Snažili jsme se znova špinit již včera ušpiněné oblečení. Po obědě jsme se ocitli v době mýtů a setkali jsme se s praotcem Čechem a kněžnou Libuší. Vyzkoušeli jsme si rekonstrukci mýtů ve stylu gamebooku a večer jsme se stali přímo součástí vraždy svatého Václava. Nebo lépe řečeno několika pokusů o ni, protože k jeho zabití nedošlo, za to Boleslav byl zabit dvakrát.

2. den – Workshopy ebru a ytong, první cesta do historie

Dnes jsme se dopoledne rozdělili na dvě skupiny. První se věnovala turecké technice ebru, neboli malování na vodní hladinu nebo mramorování. Druhá skupina se věnovala sochání z ytongu, takže první sada oblečení byla spolehlivě zašpiněna. Odpoledne jsme se setkali se známými historiky a skutečně nás poslali do historie. Konkrétně do doby Karla IV. a naše nohy poznaly středověk – museli jsem chodit, někteří dokonce běhali. Po večeři jsme si utužili jména a po dalším setkání s historiky jsme se hravou formou dozvěděli něco o bitvě na Bílé hoře.

1. den – Seznámení s prostředím i ostatními

První den byl tradičně ve znaku vybalování, povlékání a seznamovacích her. Vše se povedlo. Večer nás navštívili dva historici a byli jsme svědky sporu mezi tradičním a moderním technologickým přístupem. Pro nabízenou možnost cestovat časem se ani nebyli schopni dohodnout, kdo z nich by se měl do minulosti vypravit a tak budou nejspíš muset cestovat děti.

ArtCamp 2019

Prázdninový pobyt se koná od 3.8. do 10.8. 2019 v areálu DDM HMP Podhradí u Ledče nad Sázavou, na protějším břehu od železniční zastávky Chřenovice – Podhradí . Děti jsou ubytovány ve třípokojových chatkách se soc. příslušenstvím.

Rezervace míst je již možná – A. Lapáčková – lapackova@ddmpraha.cz
Pořadatel: Klub Klamovka – Podbělohorská 3/154, Praha 5
Sraz: upřesníme
Věk: 8 – 13 let
Cena: cca 3500 Kč (bude ještě upřesněno)
V ceně: doprava, ubytování, plná penze, program